Skovik
Skovik
Skovik reseräkning
Skovik automatiserar hanteringen av reseräkningar. Medarbetare laddar upp kvitton som läses av på information och kan registrera traktamenten och milersättning. Händelserna bokförs enligt lokala skatteregler, vare sig bolaget är verksamt i Sverige, Tyskland, Kina eller någon annanstans – Skovik är en global lösning där alla dotterbolag kan sättas upp i samma system. För att förenkla attester kommer systemet identifiera fel såsom dubbletter och kan även flagga avvikelser från företagets policy. Skovik kan dessutom beräkna anställdas koldioxidutsläpp kopplade till utlägg och resor. Integrera Skovik med bolagets övriga system såsom ERP-system, löneprogram eller ett Active Directory.
Exempel på Skoviks funktioner:
- Global täckning för skatteregler.
- Digital attest och policyregelverk.
- API för flexibla integrationer.
- Single Sign-On
- Automatisk avläsning av kvittobilder.
- Import av korttransaktioner.
- Mätning av koldioxidavtryck.
- Användarvänligt gränssnitt.
- Finns i mobilen och på webben.
Integrationer:
- NetSuite
- Azure AD (SSO)
- Agda
- Hogia Lön Plus
- HR Plus
- Många fler.
Beskrivning av Skovik:
Skovik lanserades 2013 och har idag kunder i över 40 länder. Typkunden är ett medelstort eller större bolag med dotterbolag i flera länder där man önskar använda samma lösning. Skovik lämpar sig dock även för det mindre företaget som vill ha ett reseräkingssystem att växa med. Flera av våra kunder var bara några få personer när de började med Skovik och har idag tusentals anställda. Vi är med hela vägen och bygger långsiktiga relationer. Det gör vi genom att lyssna på er feedback, ge snabb support och erbjuda hjälp och vägledning. Skovik är ägarlett med bas i Stockholm.
- Visma
- Fortnox
- Hogia