
Digital signering, e-signatur eller elektronisk signatur. Oavsett vad du kallar det kan vi vara överens om att digital signering blir ett allt vanligare och viktigare verktyg för företag och organisationer. För att hänga med i den påskyndade digitaliseringen behöver ni se till att rusta er med rätt digitala redskap. Ett system för e-signatur är ett sådant.
En vanligt återkommande fråga vi får från företagen därute är ”vad kostar det med e-signatur?”. Och svaret är givetvis att det kan vara väldigt olika. Priset beror på produkt, återförsäljare men också antal användare hos er och eventuell kostnad per signerat avtal.
I det här inlägget tar vi upp några viktiga aspekter att ha i åtanke för att få en bild av vad ett e-signeringssystem skulle kosta för just ditt företag.
1. Fast månadskostnad för digital signering
De flesta e-signeringssystem som riktar sig till företag har en prisbild som först oh främst baseras på en fast månadskostnad för tjänsten. Den fasta månadskostnaden kan i sin tur variera kraftigt, och beror ofta på hur många ni är som använder verktyget.
2. Antal användare
Den fasta månadskostnaden i sin tur, räknas alltså oftast ut baserat på antalet användare som ska nyttja verktyget för digital signering. Oftast är det alltså antalet användare som i slutet av dagen styr den totala kostnaden för e-signeringen.
3. Kostnad per signerat avtal
En tredje variabel som ofta är med och styr totalkostnaden för e-signeringen är den kostnad som ibland tillkommer efter att ett avtal har signerats. Hos vissa leverantörer, och för vissa paketeringar tillkommer en kostnad för varje avtal som signeras. Så se till att kolla upp detta innan du ropar hej och köper in ett visst system. Den totala prisbilden kan vara beroende av just detta.
Hur vet man vad som är rätt pris?
Det bästa sättet att få en rättvis bild av vad ett verktyg för digital signering kostar för just ert bolag är att – med ovan nämnda punkter i åtanke – jämföra flera olika leverantörer och system.
Vill du ha hjälp att komma igång med jämförelsen? Vi på Cloudwiser finns för att ni som företag enkelt och smidigt ska kunna jämföra olika system och leverantörer. Så att ni kan ta det där viktiga affärsbeslutet på goda grunder.
Våra samarbetspartners som erbjuder digital signering: Qnova, Verified, Oneflow och Simple Sign.
Kontakta oss om du har några frågor gällande digital signering, så hjälper vi dig!
Letar du efter lösningar inom digital signering?
Här kan du jämföra de marknadsledande lösningarna inom digital signering: