Ärendehanteringssystem

Ta in offerter från samtliga leverantörer kostnadsfritt

Ärendehanteringssystem finns till för att underlätta administrationen och enklare kunna hantera ärenden. Hantering, uppföljning och avslutning av interna som externa ärenden. Man kan förenkla, automatisera och effektivisera sina arbetsflöden med ett ärendehanteringssystem i företaget.
Jämför och hitta ett webbaserat ärendehanteringssystem som passar din verksamhet.

Ärendehanteringssystem – Köpguide

Ärendehanteringssystem för företag

I Sverige var 2017 e-post det vanligaste sättet att kommunicera över internet. Det skickas över en miljard mail per dag i världen och en stor del (upp till 90%) av dem är s.k skräppost. https://sv.wikipedia.org/wiki/E-post
Så vi är alla ganska trötta på mail vid detta lag..

Inom de flesta företag så hanterar vi mängder av olika ärenden. Framförallt kundvårdande ärenden. Men även andra typer av ärenden. Men e-mail och ”post-it lappar” räcker inte till. Ärendehanteringssystem växer fram mer och mer som en mycket bra lösning även för små- och medelstora företag. Det handlar om att kunna följa upp, ha kontroll över och stänga ärenden på ett strukturerat sätt. Gärna också överskådligt och visuellt samt tillgängligt från flera enheter (dator, mobil, surfplatta etc). 
Ett webbaserat ärendehanteringssystem kan idag integrera med mail, telefonväxeln och många andra system man använder inom företaget. För att skapa en naturlig och stödjande process för många typer av ärenden.